A Renault-é az első sor Kanadában |  
  |  
| 
   
Annak ellenére, hogy a Ferrarit tartották a favoritnak Montrealban, a Renault pilótái szerezték meg az első két helyet a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén. Alonso és Fisichella mögött a Raikkönen végzett, míg Schumacher csak az ötödik helyig jutott. 
  |  
| Fernando Alonso / Renault |  
 |   
Első etap
  Ahogy az lenni szokott ismét a Toyota versenyzői kezdték meg az első tizenöt perces tréninget. Ralf Schumacher futotta meg az első mért kört, ám nem sokkal később jött a Williams német újonca Rosberg, aki 1:17.817-es idejével azonnal átvette a vezetést. 
  Az élmenők közül elsőként a McLaren finnje, Kimi Raikkönen látogatott ki a pályára, aki nem teketóriázott és már figyelemreméltó gyorskörével az élre ugrott. Raikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya is pályára gördült. A kolumbiai pilóta remekül teljesített, és azonnal átvette az első helyet Kimitől. 
  A Renault világbajnoka, Fernando Alonso sem bízta a véletlenre a továbbjutást, és öt perccel az edzés vége előtt négy ezreddel ugyan, de megszerezte a vezetést, amit már ki sem engedett a kezéből. Michael Schumacher közben megtette első gyorskörét, ám a német pilóta a pálya középső visszafordítójában elfékezte magát, így csak a tizenötödik helyet kaparintotta meg. A hétszeres világbajnok aztán javított, így bebiztosította magának a továbbjutást. 
  Button és a Honda úgy tűnt, nem tanult a Silverstone-ban elkövetett hibájából, ugyanis a brit tehetség egészen a tréning végéig a 16., még éppen továbbjutó pozícióban tanyázott. Button azonban a végén magára talált, és bebiztosította helyét a második körre. 
  Az utolsó pillanatokban Rosberg még javítatni tudott idején, és felugrott a nyolcadik helyre, ám márkatársa, Mark Webber a Brit Nagydíjhoz hasonlóan már az első etapot követően búcsúzott a küzdelemtől, míg a Honda brazilja, Rubens Barrichello éppen, hogy csak bent maradt. 
  Az első etap után a kiesők sora: Mark Webber, Scott Speed, Tiago Monteiro, Christijan Albers, Takuma Szato, és Franck Montagny.
 
  
  
Második etap
  A második etapot a hazai pálya előnyét élvező Jacques Villeneuve kezdte meg. A BMW Sauber versenyzőjét David Coulthard követte, ám a figyelem a Renault spanyoljára, Fernando Alonsóra irányult, aki csak úgy szárnyalt, és 1:14.726-os idejével azonnal az élre ugrott. 
  Annak ellenére, hogy riválisaik már mind megtették gyorskörüket, a Ferrari versenyzői csak a tréning második felében gördültek pályára. Elsőként Felipe Massa merészkedett ki a boxból, aki ugyan 8 tizeddel volt lassabb Alonsónál, mégis megszerezte az ötödik helyet.
  Öt perccel az edzés vége előtt Schumacher is megtette első gyorskörét. A német versenyző első próbálkozása nem sikerült valami fényesen, ám második repülőkörén a második helyre kormányozta tűzpiros Ferrariját. 
  Az utolsó pillanatokra maradt csak az igazi tűzijáték. Már-már úgy volt, hogy az átszervezés alatt álló Honda istálló versenyzői, Rubens Barrichello és Jenson Button nem kerülnek be az utolsó, mindent eldöntő körbe, a végső pillanatokban mindketten javítani tudtak, és biztosították helyüket a harmadik edzésre. 
  A második tréning kétségkívül legnagyobb vesztese, a hazai színeket képviselő Jacques Villeneuve volt, aki az utolsó pillanatokban csúszott le a továbbjutást jelentő tízedik helyről. A BMW Sauber vezetősége tehát nem lehet túlságosan boldog, hiszen versenyzőik mindhárom szabadedzésen fantasztikusan szerepeltek, mégsem jutottak be az utolsó körbe. 
  A harmadik etap után a kiesők sora: Jacques Villeneuve, Christian Klien, Nick Heidfeld, Ralf Schumacher, Vitantonio Liuzzi, és David Coulthard.
 
  
  
Harmadik etap
  A hagyományok a Kanadai Nagydíjon sem szakadtak meg, és az utolsó, mindent eldöntő 20 perces tréning első tizenöt percében a versenyzők - ahogy azt már megszokhattuk -, egymás után köröztek, hogy a lehető legtöbb üzemanyagot el tudják égetni. 
  Kilenc perccel az edzés vége előtt a két Ferrari kiállt a boxba új gumikért. Először Schumachert, majd Massát engedték el a szerelők, ezzel biztosítva, hogy tiszta legyen az út előttük. Nem sokkal később a többiek is megérkeztek az új abroncsokért, hogy harcba szállhassanak a pole pozícióért. 
  Az első figyelemreméltó időt Michael Schumachert étre el, aki kis híján nekicsapta autóját a célegyenes végén lévő falnak. Öt perccel az edzés vége előtt a két Ferrari állt az élen, ám a többiek még nem teljesítették gyorskörüket. Erre nem kellett sokat várni, hiszen jött Raikkönen, aki majd négy tizedet vert az addig élen tanyázó Schumacherre.
  A Renault világbajnoka, Fernando Alonso sem bízta a dolgot a véletlenre, és majd hét tizedet adott Raikkönennek, mellyel megszerezte az ideiglenes pole pozíciót. Közben Fisichella feljött a harmadik helyre, Kimi mögé.
  Természetesen most is az utolsó percre maradt a döntés. Két perccel a tréning vége előtt szinte mindenki kihajtott a boxba új gumikért, hogy egy végső rohamot indítson a pole pozícióért, melyet akkor Alonso birtokolt. 
  A világbajnoki cím birtokosa ugyan már nem tudott javítani gyorskörén, de így is megszerezte az első helyet. A második pozíciót a Renault másik versenyzője, Giancarlo Fisichella kaparintotta meg, így a franciáké lett az első sor. A harmadik Raikkönen lett, míg a Schumacher a Ferrarival csak az ötödik helyet szerezte meg, a Toyota olasz titánja, Jarno Trulli mögött. 
  A Ferrari kétségkívül csalódott, hiszen míg Schumacher az ötödik, Massa csak a tizedik helyről várhatja a holnapi verseny rajtját, noha sokan az olaszokat tartották az abszolút favoritnak Kanadában.
  Kanadai Nagydíj - Időmérő:
  
 
| Kanadai GP - Időmérő | 
1. Etap | 
2. Etap | 
3. Etap |  
| Poz | 
Pilóta | 
Team | 
 | 
Poz | 
Idő | 
K. | 
Poz | 
Idő | 
K. | 
Poz | 
Idő | 
K. |  
| 1. | 
Alonso | 
Renault | 
M | 
1. | 
1:15.350 | 
4 | 
1. | 
1:14.726 | 
3 | 
1. | 
1:14.942 | 
16 |  
| 2. | 
Fisichella | 
Renault | 
M | 
5. | 
1:15.917 | 
3 | 
6. | 
1:15.295 | 
3 | 
2. | 
1:15.178 | 
16 |  
| 3. | 
Raikkonen | 
McLaren | 
M | 
2. | 
1:15.376 | 
7 | 
5. | 
1:15.273 | 
8 | 
3. | 
1:15.386 | 
15 |  
| 4. | 
Trulli | 
Toyota | 
B | 
9. | 
1:16.455 | 
6 | 
7. | 
1:15.506 | 
7 | 
4. | 
1:15.968 | 
16 |  
| 5. | 
M.Schumacher | 
Ferrari | 
B | 
3. | 
1:15.716 | 
4 | 
2. | 
1:15.139 | 
4 | 
5. | 
1:15.986 | 
16 |  
| 6. | 
Rosberg | 
Williams | 
B | 
8. | 
1:16.404 | 
7 | 
4. | 
1:15.269 | 
6 | 
6. | 
1:16.012 | 
15 |  
| 7. | 
Montoya | 
McLaren | 
M | 
6. | 
1:16.251 | 
4 | 
3. | 
1:15.253 | 
6 | 
7. | 
1:16.228 | 
16 |  
| 8. | 
Button | 
Honda | 
M | 
14. | 
1:16.594 | 
8 | 
10. | 
1:15.814 | 
6 | 
8. | 
1:16.608 | 
16 |  
| 9. | 
Barrichello | 
Honda | 
M | 
16. | 
1:16.735 | 
9 | 
9. | 
1:15.601 | 
6 | 
9. | 
1:16.912 | 
16 |  
| 10. | 
Massa | 
Ferrari | 
B | 
7. | 
1:16.259 | 
4 | 
8. | 
1:15.555 | 
4 | 
10. | 
1:17.209 | 
16 |  
| 11. | 
Villeneuve | 
BMW | 
M | 
10. | 
1:16.493 | 
4 | 
11. | 
1:15.832 | 
6 | 
 | 
 | 
 |  
| 12. | 
Klien | 
Red Bull | 
M | 
13. | 
1:16.585 | 
6 | 
12. | 
1:15.833 | 
6 | 
 | 
 | 
 |  
| 13. | 
Heidfeld | 
BMW | 
M | 
4. | 
1:15.906 | 
5 | 
13. | 
1:15.885 | 
6 | 
 | 
 | 
 |  
| 14. | 
R.Schumacher | 
Toyota | 
B | 
15. | 
1:16.702 | 
6 | 
14. | 
1:15.888 | 
6 | 
 | 
 | 
 |  
| 15. | 
Liuzzi | 
Toro Rosso | 
M | 
12. | 
1:16.581 | 
8 | 
15. | 
1:16.116 | 
8 | 
 | 
 | 
 |  
| 16. | 
Coulthard | 
Red Bull | 
M | 
11. | 
1:16.514 | 
5 | 
16. | 
1:16.301 | 
6 | 
 | 
 | 
 |  
| 17. | 
Webber | 
Williams | 
B | 
17. | 
1:16.985 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 18. | 
Speed | 
Toro Rosso | 
M | 
18. | 
1:17.016 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 19. | 
Monteiro | 
Midland | 
B | 
19. | 
1:17.121 | 
8 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 20. | 
Albers | 
Midland | 
B | 
20. | 
1:17.140 | 
7 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 21. | 
Sato | 
Super Aguri | 
B | 
21. | 
1:19.088 | 
6 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 |  
| 22. | 
Montagny | 
Super Aguri | 
B | 
22. | 
1:19.152 | 
7 |    |     |