A Renault-é az első sor Kanadában |
 |
Annak ellenére, hogy a Ferrarit tartották a favoritnak Montrealban, a Renault pilótái szerezték meg az első két helyet a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén. Alonso és Fisichella mögött a Raikkönen végzett, míg Schumacher csak az ötödik helyig jutott.
 |
Fernando Alonso / Renault |
|
Első etap
Ahogy az lenni szokott ismét a Toyota versenyzői kezdték meg az első tizenöt perces tréninget. Ralf Schumacher futotta meg az első mért kört, ám nem sokkal később jött a Williams német újonca Rosberg, aki 1:17.817-es idejével azonnal átvette a vezetést.
Az élmenők közül elsőként a McLaren finnje, Kimi Raikkönen látogatott ki a pályára, aki nem teketóriázott és már figyelemreméltó gyorskörével az élre ugrott. Raikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya is pályára gördült. A kolumbiai pilóta remekül teljesített, és azonnal átvette az első helyet Kimitől.
A Renault világbajnoka, Fernando Alonso sem bízta a véletlenre a továbbjutást, és öt perccel az edzés vége előtt négy ezreddel ugyan, de megszerezte a vezetést, amit már ki sem engedett a kezéből. Michael Schumacher közben megtette első gyorskörét, ám a német pilóta a pálya középső visszafordítójában elfékezte magát, így csak a tizenötödik helyet kaparintotta meg. A hétszeres világbajnok aztán javított, így bebiztosította magának a továbbjutást.
Button és a Honda úgy tűnt, nem tanult a Silverstone-ban elkövetett hibájából, ugyanis a brit tehetség egészen a tréning végéig a 16., még éppen továbbjutó pozícióban tanyázott. Button azonban a végén magára talált, és bebiztosította helyét a második körre.
Az utolsó pillanatokban Rosberg még javítatni tudott idején, és felugrott a nyolcadik helyre, ám márkatársa, Mark Webber a Brit Nagydíjhoz hasonlóan már az első etapot követően búcsúzott a küzdelemtől, míg a Honda brazilja, Rubens Barrichello éppen, hogy csak bent maradt.
Az első etap után a kiesők sora: Mark Webber, Scott Speed, Tiago Monteiro, Christijan Albers, Takuma Szato, és Franck Montagny.

Második etap
A második etapot a hazai pálya előnyét élvező Jacques Villeneuve kezdte meg. A BMW Sauber versenyzőjét David Coulthard követte, ám a figyelem a Renault spanyoljára, Fernando Alonsóra irányult, aki csak úgy szárnyalt, és 1:14.726-os idejével azonnal az élre ugrott.
Annak ellenére, hogy riválisaik már mind megtették gyorskörüket, a Ferrari versenyzői csak a tréning második felében gördültek pályára. Elsőként Felipe Massa merészkedett ki a boxból, aki ugyan 8 tizeddel volt lassabb Alonsónál, mégis megszerezte az ötödik helyet.
Öt perccel az edzés vége előtt Schumacher is megtette első gyorskörét. A német versenyző első próbálkozása nem sikerült valami fényesen, ám második repülőkörén a második helyre kormányozta tűzpiros Ferrariját.
Az utolsó pillanatokra maradt csak az igazi tűzijáték. Már-már úgy volt, hogy az átszervezés alatt álló Honda istálló versenyzői, Rubens Barrichello és Jenson Button nem kerülnek be az utolsó, mindent eldöntő körbe, a végső pillanatokban mindketten javítani tudtak, és biztosították helyüket a harmadik edzésre.
A második tréning kétségkívül legnagyobb vesztese, a hazai színeket képviselő Jacques Villeneuve volt, aki az utolsó pillanatokban csúszott le a továbbjutást jelentő tízedik helyről. A BMW Sauber vezetősége tehát nem lehet túlságosan boldog, hiszen versenyzőik mindhárom szabadedzésen fantasztikusan szerepeltek, mégsem jutottak be az utolsó körbe.
A harmadik etap után a kiesők sora: Jacques Villeneuve, Christian Klien, Nick Heidfeld, Ralf Schumacher, Vitantonio Liuzzi, és David Coulthard.

Harmadik etap
A hagyományok a Kanadai Nagydíjon sem szakadtak meg, és az utolsó, mindent eldöntő 20 perces tréning első tizenöt percében a versenyzők - ahogy azt már megszokhattuk -, egymás után köröztek, hogy a lehető legtöbb üzemanyagot el tudják égetni.
Kilenc perccel az edzés vége előtt a két Ferrari kiállt a boxba új gumikért. Először Schumachert, majd Massát engedték el a szerelők, ezzel biztosítva, hogy tiszta legyen az út előttük. Nem sokkal később a többiek is megérkeztek az új abroncsokért, hogy harcba szállhassanak a pole pozícióért.
Az első figyelemreméltó időt Michael Schumachert étre el, aki kis híján nekicsapta autóját a célegyenes végén lévő falnak. Öt perccel az edzés vége előtt a két Ferrari állt az élen, ám a többiek még nem teljesítették gyorskörüket. Erre nem kellett sokat várni, hiszen jött Raikkönen, aki majd négy tizedet vert az addig élen tanyázó Schumacherre.
A Renault világbajnoka, Fernando Alonso sem bízta a dolgot a véletlenre, és majd hét tizedet adott Raikkönennek, mellyel megszerezte az ideiglenes pole pozíciót. Közben Fisichella feljött a harmadik helyre, Kimi mögé.
Természetesen most is az utolsó percre maradt a döntés. Két perccel a tréning vége előtt szinte mindenki kihajtott a boxba új gumikért, hogy egy végső rohamot indítson a pole pozícióért, melyet akkor Alonso birtokolt.
A világbajnoki cím birtokosa ugyan már nem tudott javítani gyorskörén, de így is megszerezte az első helyet. A második pozíciót a Renault másik versenyzője, Giancarlo Fisichella kaparintotta meg, így a franciáké lett az első sor. A harmadik Raikkönen lett, míg a Schumacher a Ferrarival csak az ötödik helyet szerezte meg, a Toyota olasz titánja, Jarno Trulli mögött.
A Ferrari kétségkívül csalódott, hiszen míg Schumacher az ötödik, Massa csak a tizedik helyről várhatja a holnapi verseny rajtját, noha sokan az olaszokat tartották az abszolút favoritnak Kanadában.
Kanadai Nagydíj - Időmérő:
Kanadai GP - Időmérő |
1. Etap |
2. Etap |
3. Etap |
Poz |
Pilóta |
Team |
|
Poz |
Idő |
K. |
Poz |
Idő |
K. |
Poz |
Idő |
K. |
1. |
Alonso |
Renault |
M |
1. |
1:15.350 |
4 |
1. |
1:14.726 |
3 |
1. |
1:14.942 |
16 |
2. |
Fisichella |
Renault |
M |
5. |
1:15.917 |
3 |
6. |
1:15.295 |
3 |
2. |
1:15.178 |
16 |
3. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
2. |
1:15.376 |
7 |
5. |
1:15.273 |
8 |
3. |
1:15.386 |
15 |
4. |
Trulli |
Toyota |
B |
9. |
1:16.455 |
6 |
7. |
1:15.506 |
7 |
4. |
1:15.968 |
16 |
5. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
3. |
1:15.716 |
4 |
2. |
1:15.139 |
4 |
5. |
1:15.986 |
16 |
6. |
Rosberg |
Williams |
B |
8. |
1:16.404 |
7 |
4. |
1:15.269 |
6 |
6. |
1:16.012 |
15 |
7. |
Montoya |
McLaren |
M |
6. |
1:16.251 |
4 |
3. |
1:15.253 |
6 |
7. |
1:16.228 |
16 |
8. |
Button |
Honda |
M |
14. |
1:16.594 |
8 |
10. |
1:15.814 |
6 |
8. |
1:16.608 |
16 |
9. |
Barrichello |
Honda |
M |
16. |
1:16.735 |
9 |
9. |
1:15.601 |
6 |
9. |
1:16.912 |
16 |
10. |
Massa |
Ferrari |
B |
7. |
1:16.259 |
4 |
8. |
1:15.555 |
4 |
10. |
1:17.209 |
16 |
11. |
Villeneuve |
BMW |
M |
10. |
1:16.493 |
4 |
11. |
1:15.832 |
6 |
|
|
|
12. |
Klien |
Red Bull |
M |
13. |
1:16.585 |
6 |
12. |
1:15.833 |
6 |
|
|
|
13. |
Heidfeld |
BMW |
M |
4. |
1:15.906 |
5 |
13. |
1:15.885 |
6 |
|
|
|
14. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
15. |
1:16.702 |
6 |
14. |
1:15.888 |
6 |
|
|
|
15. |
Liuzzi |
Toro Rosso |
M |
12. |
1:16.581 |
8 |
15. |
1:16.116 |
8 |
|
|
|
16. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
11. |
1:16.514 |
5 |
16. |
1:16.301 |
6 |
|
|
|
17. |
Webber |
Williams |
B |
17. |
1:16.985 |
7 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Speed |
Toro Rosso |
M |
18. |
1:17.016 |
7 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Monteiro |
Midland |
B |
19. |
1:17.121 |
8 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Albers |
Midland |
B |
20. |
1:17.140 |
7 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Sato |
Super Aguri |
B |
21. |
1:19.088 |
6 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Montagny |
Super Aguri |
B |
22. |
1:19.152 |
7 | | |