Ahol a F-1 életre kel!
Forma menü:
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Verseny állása:
 
Szavazás
Ki a kedvenc pilótád?

Kimi Raikkönen
Jean Pablo Montoya
Michael Schumacher
Felipe Massa
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Christian Klien
David Coulthard
Más!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egyebek:
 
Időjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
A Forma-1 főbb támogatói:

 
Forma-1 infó:
A következő edzés 2006.09.30-án Shanghai-ban lesz!A következő futam 2006.10.01-én Shanghai-ban lesz!
A közvetítés az RTL Klub-on lesz.Ne felejtsétek el megnézni és szurkolni a kedvenceteknek!
Üdv: F-1 Portal Team
 
Török nagydíj 2006.08.27.

Massa nyert, Alonso elverte Schumachert

Felipe Massa senkitől sem zavartatva megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét az izgalmakkal teli Török Nagydíjon, míg Alonso újabb két ponttal növelte előnyét Schumacherrel szemben az egyéni bajnokságban.

37 fokos levegõ és 53 fokos aszfalthõmérséklet fogadta a versenyzõket a Török Nagydíjon, ahol ideális körülmények között vette kezdetét a isztambuli megmérettetés.

A pole pozícióból induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot, így elsőként vehette be a célegyenes utáni kanyart. A Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher a pálya piszkos oldaláról indulva egy kicsit beragadt, ezért mindkét Renault megérkezett mellé. A hétszeres világbajnok nagyon agresszíven tartotta második helyét, így Alonsónak vissza kellett vennie. Az első kanyar legnagyobb vesztese, Giancarlo Fisichella volt, aki megpördült.

Az olasz versenyző keresztbeállt a pályán, ami komoly kalamajkát okozott. Többen is megcsúsztak, és egymásnak ütköztek. A biztonsági autót azonban nem küldték be a pályára. Szerencsére különösebb probléma nélkül tovább tudott menni a mezőny. Raikkönen bal hátsó defektet kapott, azért az első kör végén ki kellett hajtania a boxa. Fisichella is meglátogatta a szerelőit, hogy új orrkúpot kapjon. A Renault olasz versenyzője visszacsúszott a 17. helyre. A rajtot egyébként a kilencedik pozícióból induló Webber kapta el a legjobban, aki felugrott az ötödik helyre.

Raikkönennek már a boxban is problémái voltak. A finn pilóta rengeteg időt töltött a szerelők társaságában, ám egy körrel később véget ért számára a küzdelem, mikor a McLaren irányíthatatlanul a gumifalba csapódott. Kimi szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet.

Mivel a pálya még mindig tele volt törmelékkel, folyamatos sárga zászlós jelzés volt érvényben. Az ötödik körnél járva a Ferrari versenyzői már majd tíz másodperccel vezettek Alonso előtt, akit nem sokkal lemaradva Button követett a negyedik helyen.

Schumacher időközben egyre jobb időket futott, és megkezdte a felzárkózást az élen álló Massához. A tizedik körnél járva Massa majd 3 másodperccel vezetett csapattársa előtt, akit további hét másodperccel lemaradva Fernando Alonso követett a harmadik helyen. A negyedik pozícióban Jenson Button autózott, akit a Williams ausztrál versenyzője, Mark Webber követett az ötödik helyen. Mögötte a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica folyamatosan zárkózott fel Webber mögé, míg a pontszerzők sorát Nico Rosberg és Christian Klien zárta.

A Toro Rosso olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi a tizenkettedik körben a célegyenes utáni kanyarban megpördült, elmondása szerint blokkoltak a kerekei, és az ideális íven "leparkolt" a pályára. A verseny szervezői egy kicsit hezitáltak, majd beküldték a pályára a biztonsági autót.

Ahogy arra számítani is lehetett, a versenyzők tömegesen érkeztek be a boxba. A két Ferrari nyitotta a sort. Az olaszok versenyzői egymás után álltak be a szerelők közé, ám mivel olyan közel voltak egymáshoz, hogy Schumachernek várnia kellett a tankolásra, ami lehetőséget teremtett Alonsónak arra, hogy elmenjen riválisa mellett.

A biztonsági autó mögött Massa, Alonso, Schumacher és Button volt a sorrend, mikor a 15. kör végén ismét elrajtolhatott a mezőny.

Ahogy azt tanítják, Massa lefogta a mezőnyt, majd a célegyenesre ráfordító kanyarban kilőtt. Alonso megelőzte a körhátrányban lévő Heidfeldet, míg Schumacher csak később tudott elmenni a BMW Sauber versenyzője mellett, így Alonso egy kis előnyhöz jutott. A Renault spanyol pilótája azonban meglepetésre gyorsabb volt a biztonsági autós periódus utáni körökben, így a mögötte autózó Schumacher nem tudott közelebb kerülni hozzá. Massa azonban a mezőny leggyorsabbjaként, folyamatosan szakadt le a követő bolytól.

A mezőny hátsó régiójában hatalmas volt a forgalom, ugyanis voltak olyanok, akik nem álltak ki a biztonsági autós periódus alatt, így a gyorsabb versenyzők elé kerültek. A huszadik körben Kubica fantasztikus manőversorozattal kápráztatta el a közönséget. Először elment Webber mellett, majd Fisichellával csatázott egy hatalmasat, ám a Renault olasz pilótája az autó teljesítményének köszönhetően végül maga mögött tudta hagyni a lengyel sofőrt.

A legnagyobb csata azonban Trulli és Barrichello között bontakozott ki, akik az egy pontot érő nyolcadik helyért harcoltak, ám még egyikük sem volt kint a boxban. A huszonötödik körben Trulli állt ki elsőként, így Barrichello előtt megnyílt az út, aki élt is a lehetőséggel, és egyre jobb időket autózott, így első kiállását követően visszatért Trulli elé. Eközben Nico Rosberg feladta a küzdelmet, miután a Cosworth motor megadta magát.

A verseny felénél járva Massa hét másodperccel vezetett a második helyen autózó Alonso előtt. Schumacher a 27. körben megcsúszott az egyik kanyarban, és majd négy másodpercet eldobott, így nyolc másodpercre nőtt a lemaradása Alonsóval szemben. Ennek eredményeképpen a negyedik helyen autózó Jenson Button teljesen megérkezett Michael nyakára, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka később ismét felvette a versenytempót. A pontszerzők sorát de la Rosa, Fisichella, Ralf Schumacher, és Robert Kubica zárta.

Pedro de la Rosa a 30. körben állt ki először a boxba, és annyi üzemanyagot kapott, hogy teljesíteni tudja a maradék versenytávot. A McLaren spanyol versenyzője visszacsúszott a hetedik helyre, ám már nem kellett több üzemanyagot vételeznie. Eközben az első három helyezett - Massa, Alonso, Schumacher - tizedre azonos időket autózott. A boxkiállások utolsó köre előtt az élen állók fantasztikus időket autóztak, egymástól vették el a legjobb köridőket.

Tizenkilenc körrel a futam vége előtt Felipe Massa és Fernando Alonso megkezdte az élmenők közül a kiállások utolsó körét. Ezzel Schumacher átvette az ideiglenes első helyet, így megkapta az esélyt a felzárkózásra. A német versenyző folyamatosan javított a legjobb időkön, ám még mindig nem gyűjtött össze annyi előnyt, hogy utolsó kiállását követően megelőzze Alonsót, aki eközben csak egy másodperccel futott lassabb köröket.

Tizenöt körrel a verseny vége előtt Schumacher is teljesítette utolsó kiállását. A Ferrarit megtankolták, új gumikat kapott, ám Alonso mögé a harmadik helyre tért vissza. A kettejük közti különbség ekkor mindössze csak egy másodperc volt, így a német versenyző rengeteget hozott azzal, hogy később teljesített utolsó kiállását.

Schumacher egyre közelebb került Alonsóhoz, és csak az alkalomra várt, hogy elmenjen riválisa mellett, miközben Massa egyre jobban szakadt el tőlük, és robogott pályafutása első futamgyőzelme felé. Schumacher a pálya első és utolsó szaktorában gyorsabb volt Alonsónál, de majd négy tizedmásodpercet vesztett a középső szakaszon, így a kettejük közti különbség körről körre változatlan maradt.

Kilenc körrel a futam vége előtt Schumacher teljesen megérkezett Alonsó mellé, ám a spanyol vissza tudta verni a Ferrari támadását, így megtartotta második helyét. Folytatódott tovább a csata. Az élen álló Massa közben elkezdett spórolni, 1:30-as időket autózott.

Schumacher és Alonso világbajnokhoz méltóan védekezett, illetve támadott, ám a futam végéig maradt köztük a különbség. Felipe Massa senkitől sem zavartatva megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét, míg Alonso újabb két ponttal növelte előnyét Schumacherrel szemben az egyéni bajnokságban. A Ferrari azonban két pontra megközelítette a Renault-t a konstruktőrök versenyében.

A negyedik helyen a Honda brit pilótája, Jenson Button végzett, akit a McLaren spanyolja, Pedro de la Rosa követett. A pontszerzők sorát Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, és Rubens Barrichello zárta.

Török Nagydíj - Verseny:



Poz Pilóta Csapat Idő


1. Massa Ferrari (B) 1h28:51.082
2. Alonso Renault (M) + 5.575
3. M.Schumacher Ferrari (B) + 5.656
4. Button Honda (M) + 12.334
5. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 45.908
6. Fisichella Renault (M) + 46.594
7. R.Schumacher Toyota (B) + 59.337
8. Barrichello Honda (M) + 1:00.034
9. Trulli Toyota (B) + 1 kör
10. Webber Williams-Cosworth (B) + 1 kör
11. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
12. Kubica BMW-Sauber (M) + 1 kör
13. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 2 kör
15. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 3 kör

Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:28.005

Kiesettek:

Pilóta Csapat Kör
Albers MF1-Toyota (B) 46
Sato Super Aguri-Honda (B) 41
Rosberg Williams-Cosworth (B) 23
Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 25
Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 12
Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1
Monteiro MF1-Toyota (B) 0

Az eredmények nem hivatalosak

 
Forma óra:
 
Forma Számláló:
Indulás: 2006-03-30
 
Forma naptár:
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Forma hírlevél:
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szótár

 
Scrollbar
 
F-1 időmérők a Kanadai nagydíjtól számíva
 
F-1 futamok a Kanadai nagydíjtól száítva:
 
Cursor
 
Szöveg efekt
 
Szavazás
Te hogyan értékeled az F-1 Portal Team oldalát?

Kíváló
Lehetne jobb is
Elmegy
Nagyon rossz!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Copy right
©Copyright - Minden jog fentartva - F-1-Portal Team Hompage - 2006©
 
F-1-es képek amiket mi csináltunk
 

&#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal