| Alonso könnyedén nyert KanadábanA Renault istálló spanyol versenyzője zsinórban negyedik győzelmét szerezte meg a Kanadai Nagydíjon, ahol többször is pályára küldték a biztonsági autót. Schumacher az utolsó körben előzte meg a mindvégig második helyen autózó Raikkönent. 
 
|  |  
| Alonso mögött Schumacher |  
|  |  48 fokos aszfalt- és 29 fokos levegőhőmérséklet mellett vette kezdetét a szezon kilencedik állomásának helyet adó Kanadai Nagydíj.
 A versenyzők szépen kapták el a rajtot, Alonso megtartotta első helyét, míg a harmadik pozícióból induló Kimi Raikkönen feljött a második helyre, ugyanis Fisichella kiugrott, így vissza kellett vennie. A Williams német versenyzője, Nico Rosberg kapta el a legjobban a rajtot, és már az első kanyart az ötödik helyen vette be. Schumacher vesztett a legtöbbet a startnál, az ötödikről visszacsúszott a hetedik helyre.
 
 Az első kör után a célegyenesben Rosberg sikeresen elment Montoya mellett, ám a német versenyző az utolsó kanyart átvágta, így elvileg vissza kellett volna engednie maga elé a kolumbiait. A McLaren versenyzője azonban nem hagyta magát, és a harmadik kanyarban megérkezett a zöldfülű Rosberg mellé, akivel összeakadt. A Williams versenyzője elvesztette autója felett az uralmát, és nekivágódott a pályát szegélyező falnak. Schumacher a balesetnek köszönhetően visszavette ötödik helyét.
 
 A szervezők nem sokat teketóriáztak, és azonnal pályára küldték a biztonsági autót, mely a harmadik körben engedte el a mezőnyt. Időközben a Montoya kihajtott a szerelők közé egy új orrkúpért, majd a mezőny hátsó régiójában folytatta a körözést. Az első technikai problémára sem kellett sokat várni, hiszen ahogy elrajtolt a mezőny, Franck Montagny alatt elfüstölt a Honda motor.
 
 Az élen Alonso és Raikkönen fantasztikusan kapta el az új rajtot, és kezdett elszakadni a harmadik helyen tanyázó Fisichellától, miközben a negyedik helyért kemény csata bontakozott ki Trulli és Schumacher között. A hatodik körben a Renault olasz versenyzője letöltötte a kiugrásért járó büntetését, áthajtott a boxutcán, és Michael Schumacher mögé, a hatodik helyre tért vissza.
 
 A tizedik körnél járva Alonsót és Raikkönent mindössze csak hat tizedmásodperc választotta el egymástól, míg a harmadik, illetve a negyedik helyen autózó Trulli és Schumacher már több mint 12 másodperccel volt elmaradva tőlük. A pontszerzők sorát Giancarlo Fisichella, Jenson Button, Jacques Villeneuve, és Felipe Massa zárta.
 
 Egy körrel később Raikkönen a pálya hátsó egyenesében megérkezett Alonso mellé, ám a Renault világbajnoka okosan a belső íven maradt, így a finn pilótának vissza kellett állnia riválisa mögé. Miközben az élen ádáz küzdelem folyt, a Honda Racing brit versenyzője, Rubens Barrichello - vélhetően egy technikai probléma miatt - feladata a futamot.
 
 Az utolsó kanyart övező betonfal megszedte első áldozatát. A McLaren kolumbiai versenyzője túlságosan agresszíven hajtott a célegyenesre ráfordító sikánban, szélesen vette a kivezető ívet, és nekicsapta autóját a bajnokölőként elhíresült falnak, mely versenyének végét jelentette.
 
 Bár Webber már a 15. körben kilátogatott a szerelők közé, nyolc körrel később Fernando Alonso kezdte meg a boxkiállások első körét. A spanyol versenyző az élről állt ki a boxba, mellyel Raikkönen átvette az ideiglenes első helyet. Időközben Fisichella megérkezett Trulli és Schumacher nyakára. A hétszeres világbajnok azonban egy körrel később a pálya hátsó egyenesében sikeresen megelőzte a Toyota versenyzőjét, és feljött a harmadik helyre.
 
 Annak ellenére, hogy Raikkönen egy körig senkitől sem zavartatva növelhette előnyét, nem tudott Alonso elé kerülni, mert a kiállása borzalmasan sikerült, ugyanis valami gond volt a jobb hátsó kerékkel, ami miatt legalább 5 másodpercet vesztett.
 
 A verseny felénél járva Alonso továbbra is az élen autózott, akit hét másodperccel lemaradva a McLaren finnje, Kimi Raikkönen követett. A harmadik pozícióban futó Schumacher végül a 32. körben hajtott ki a boxba, ám nem kapott annyi üzemanyagot, hogy az elég legyen a verseny végéig. A Ferrari német versenyzője a harmadik helyen folytatta tovább a körözést, ám 22 másodpercre volt lemaradva az előtte álló Raikkönentől.
 
 A Ferrari másik pilótája, Felipe Massa csak a 36. körben szánta el magát a kiállásra, ám ő valóban annyi üzemanyagot kapott, hogy az kitartson a verseny végéig. A brazil pilótának tehát többet már nem kellett üzemanyagot vételeznie, így ő teljesítette egyedüliként egy kiállással a Kanadai Nagydíjat.
 
 Harminc körrel a kezdést után a pontszerzők sor a következőképp nézett ki: az élen továbbra is Alonso tanyázott, akit stabil nyolc másodperccel lemaradva Kimi Raikkönen követett. Michael Schumacher szépen tartotta a harmadik helyét, a másik Renault-val versenyző Giancarlo Fisichella előtt. Mögötte a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli, a Ferrari egy kiállásos taktikával operáló brazilja, Felipe Massa, és a BMW Sauber duója Jacques Villeneuve, illetve Nick Heidfeld sorokozott fel.
 
 Az idő múlásával a pálya állapota szinte semmit nem javult, amit az is bizonyít, hogy az élversenyzők közül Alonso, Schumacher, és Raikkönen is folyamatosan csúszkált.
 
 Alonso 20 körrel a vége előtt állt ki utoljára tankolni, mellyel Raikkönen megörökölte az ideiglenes első helyet. A Renault spanyol versenyzője azonban hihetetlenül jól teljesített a második etapja utolsó felében, hiszen úgy érkezett vissza a McLaren finnje mögé, hogy mindössze csak pár másodperc választotta el őket egymástól.
 
 Raikkönen két körrel később állt ki a boxba. A finn pilóta második kiállása sem volt problémamentes, hiszen motorja lefulladt a szerelők között. A McLaren pilótája ezzel szintén értékes másodperceket vesztett. Bár Schumacher teljesen megérkezett Raikkönen nyakára, a Ferrari német versenyzőjének még vissza volt egy kiállása, melyet 15 körrel a futam vége előtt ütemezett be. A hétszeres világbajnok ugyan megtartotta harmadik helyét, ám abszolút nem volt veszélyes az előtte autózókra.
 
 Bár figyelmeztették a hazai színekben versenyző Jacques Villeneuve-öt, hogy figyeljen a fékjeire, a kanadai a pálya közepén csúnyán összetörte autóját, mely az ideális íven maradt. A biztonsági autót azonnal beküldték, így Alonso mögé felzárkózott a mezőny. Az eset legnagyobb vesztese a Renault sofőrje volt, aki közel 30 másodperces előnyét vesztette el ezzel.
 
 Alonso és Raikkönen közé ketten is beragadtak, míg Schumachert további három versenyző választotta el a második helyen tanyázó finntől, tehát a Renault világbajnoka nem volt közvetlen veszélyben.
 
 Nyolc körrel a futam vége előtt a biztonsági autó elengedte a mezőnyt. Alonso fantasztikusan kapta el a rajtot, így a többieknek esélye sem volt a visszavágásra. A Renault spanyolja már nem engedte ki a kezéből a vezetést, és az észak-amerikai versenyek első állomásának helyet adó Kanadai Nagydíjon fölényes győzelmet aratott. A második pozícióban Michael Schumacher végzett, aki az utolsó körben előzte meg Kimi Raikkönent, miután a finn pilóta a visszafordítóban megcsúszott előtte. A McLaren titánja így a harmadik helyet kaparintotta meg Giancarlo Fisichella előtt, akit a Ferrari brazilja, Felipe Massa követett az ötödik helyen. A pontszerzők sorát Jarno Trulli, Nick Heidfed, és David Coulthard zárta.
 
 Kanadai Nagydíj - Verseny:
 
 Poz  Pilóta        Csapat                      Idő
 
 1.  Alonso        Renault              (M)  1h34:37.308
 2.  M.Schumacher  Ferrari              (B)  +     2.111
 3.  Raikkonen     McLaren-Mercedes     (M)  +     8.813
 4.  Fisichella    Renault              (M)  +    15.679
 5.  Massa         Ferrari              (B)  +    25.172
 6.  Trulli        Toyota               (B)  +     1 kör
 7.  Heidfeld      BMW-Sauber           (M)  +     1 kör
 8.  Coulthard     Red Bull-Ferrari     (M)  +     1 kör
 9.  Button        Honda                (M)  +     1 kör
 10.  Speed         Toro Rosso-Cosworth  (M)  +     1 kör
 11.  Klien         Red Bull-Ferrari     (M)  +     1 kör
 12.  Webber        Williams-Cosworth    (B)  +     1 kör
 13.  Liuzzi        Toro Rosso-Cosworth  (M)  +     2 kör
 14.  Monteiro      MF1-Toyota           (B)  +     4 kör
 15.  Sato          Super Aguri-Honda    (B)  +     6 kör
 
 Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:15.841
 
 Kiesettek:
 
 Pilóta        Csapat                      Kör
 Villeneuve    BMW-Sauber           (M)    59
 R.Schumacher  Toyota               (B)    59
 Montoya       McLaren-Mercedes     (M)    14
 Barrichello   Honda                (M)    12
 Montagny      Super Aguri-Honda    (B)    3
 Rosberg       Williams-Cosworth    (B)    2
 Albers        MF1-Toyota           (B)    1
 
 Az eredmények nem hivatalosak
 |